tisdag 14 december 2010

Kort sammanfattning av den senaste månaden.

Nu sitter jag äntligen här igen!!
Jag har lovat åtskilliga gånger att jag ska uppdatera Bloggen fortlöpande, men misslyckats varje gång.
Om jag nu inte lovar någonting, så kanske det blir bättring.

Det har hunnit hända en del både med hundar, kurser och privat tiden som gått.

Bl.a så har Hasse varit på rygginstitutet i 4 veckor och jag har opererat foten och är fortfarande inte helt återställd.
Detta och lite annat har gjort att hemsidan blivit katastrofalt eftersatt... Tyvärr!!

Men en kort sammanfattning av den senaste dryga månaden.

Vi har haft de två sista helgerna på 6 veckors kursen. Som alltid är det lika tråkigt när de slutar!! Det är ju nu man skulle vilja börja utbilda dem, när de förstår, har kommit rätt långt och är färdiga att utvecklas vidare.
Men det är en instruktörs eviga dilemma när man har kursare lång ifrån, man får "släppa" dem och låta de utvecklas vidare själva. Men för den skull inte sagt att de kommer att slippa oss ;) Jag vill passa på att tacka för det här året, och önska alla kursare lycka till! Jag hoppas vi ses snart igen.

Dallas har åkt tillbaka till Finland, efter att ha parat Kaakao och Garantia.





BLRV-10, BLR CH, EE JCH, BEL JCH

Snoopy Face Dallas







Tia är dräktig, så jag hoppas på fler valpar inom kort.
Tyvärr är inte Kaakao dräktig, men jag parar henne igen vid nästa löp.

Unique valpade efter Dourado i Torsdags 9/12. Det blev 3 hanar och 1 tik, alla med lång svans. Tiken och två hanar är svarta, den tredje hanen är brun.






Unique med sid andra adjektiv kull.









Dessutom har Beyla flyttat hemifrån ett tag för att bli vuxen och mer självständig.
Hon bor nu ca 3 månader framåt hos Karin Westergren i Ösmo, tillsammans med sin kullsyster Beda. Jätte stort tack till Karin som ställer upp och tar hand om Beyla, OCH som dessutom lägger ner tid och engagemang på att träna henne både hemma och för Gerard. Du är guld värd!! Kramar

Undra (vår unghäst) har däremot fått stå på undantag nu, hon har vuxit mycket och det har inte varit läge att fortgå med hennes utbildning. Nu verkar hon ha kommit i gängor igen, så bara denna intensiva, hemska kyla släpper greppet om oss (och när jag kan gå i ett par skor igen) ska hennes inkörning fortsätta.

Hingstarna är igång, men även där har kylan gjort att vi inte kunnat köra dem i den omfattning vi önskat, men, men det kan ju inte hålla i sig HELA vintern... eller...??

Sollefteå lucia fick i alla fall åka efter vackra hästar i år, då vi hastigt - 3 timmar innan inställelse, blev tillfrågade om vi kunde köra. Hon som skulle ha kört låg i magsjuka.
Jag satt nyopererad med foten i högläge, men tack vare snäll kursdeltagare (läs Jari Pehkola) som ställde upp som medhjälpare, gick det att ordna. Tack till dig Jari för det!!

Ja det var väl en kort resume' av vad som hänt av intresse.
Jag har aldrig haft så lite hundar hemma som nu, då det bara är 6 terrier + valparna och 2 övriga hundar (Traja & Cilest)
Kamp, vår Jämthund har flyttat tillbaka till uppfödaren, då varken tid eller mark räcker till för att jaga i den omfattning hunden skulle behöva. Men då han bor nästgårds så känns det riktigt bra.

Kyliga vinterkramar till er alla // Madde

1 kommentar:

  1. Gott Nytt år
    önskar Anette o Uffen
    Ingen jakt pga. av snömängd,långdragna förkylningar.
    Alltså, en god bok i soffan framför kakelugnen, med en kartong choklad praliner.
    Häst aktiviteterna är på sparlåga just nu.
    Hälsningar från ett mycket vintrigt Gotland

    SvaraRadera