onsdag 7 juli 2010

Veckorapport

I bland är det verkligen svårt att hitta tid att skriva på den här sidan.
Kanske är det så att jag har för stora krav på att det ska vara något speciellt att skriva om, istället för att enkelt delge små guldkorn ur vår vardag.

Jag ska försöka släppa på prestationen och skriva några rader då och då i stället.

Sedan sist har vi hunnit med att ha 6 veckors kurs omg. 5. Helgens tema var slåtter.
Vi hann med att slå med enbet, köra släpräfsan, hässja, köra par och vara ute med elevernas egna hästar och några av våra inkörningshästar. Som ni förstår så är det en intensiv kurs där vi hinner göra väldigt många moment från en "körhästs år".
Bilder från helgen kommer in här när jag hunnit gå igenom och valt ut några av de 150 knäppta.

Som vanligt kunde jag inte hålla mig hemma en hel helg, utan packade bilen på Fredag e.m. med hundar samt föräldrar och styrde kosan mot Norge och utställningen i Trondheim på Lördag.

Resultatet därifrån blev CERT, CACIB, BIR och Norskt championat till Kaakao. Affe fick nöja sig med CK och CACIB, då min egenuppfödde Sidbäck Arco tog CERT och BIM.
Med andra ord en mycket lyckad dag, att bli slagen av sin egen uppfödning är väl det bästa betyg man kan få.
På Söndagen ställdes Sidbäck Arco ut på Norska Terrierklubbens utställning med resultatet CERT, BIR.
STORT GRATTIS till Sidbäck Arco och hans duktiga ägare i Norge!

Som vanlig när man är ute tillsammans med mamma & pappa blir det mycket prat och skratt. Jag vill passa på att tacka dom för en jättemysig helg och för att de fortfarande skämmer bort mig med sin givmildhet. TACK MINA UNDERBARA FÖRÄLDRAR!!!! ( har ni lust att hänga med till Norge i November igen?)

Jag har även anmält till utställningen i Svenstavik i Augusti, det blir Billowhiz Blue Diamond och Brashill Garantia som följer med dit.

Nu väntar arbete och om jag hinner foto uppdateringar på Adjektivkullen. / Madde



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar