tisdag 10 augusti 2010

Hälsningar från "Brasse"

Hej-hopp!

Tiden rusar verkligen iväg och *vips* är det nu redan augusti?!

Eftersom jag aldrig varit med om just augusti förut (men både juni och juli har jag minsann provat på nu och kan ALLT om) känns ju det i och för sig himla roligt, och jag undrar allt vad som kommer sedan?!

Sedan sist (http://sidbacks.blogspot.com/2010/06/halsningar-fran-brassen-brasse-sidback_16.html) har det såklart hänt massor med skojigheter, och jag tycker nog att jag börjar ha riktigt bra ordning på både matte och husse!

Bland annat har vi ”åkt båt”, husse fick ta hand om årorna medan jag pekade var vi skulle åka.

















Sedan har vi åkt på kurs också, för att matte och husse skulle förstå att det där med ENERGI och MOTIVATION är viktigast. Jag visste ju redan det men det är alltid tacksamt med människor som hjälper till att förklara och uppfostra matte och husse så att de förstår lite bättre.




















Riktigt-riktigt kul kurs var det i alla fall! Min favvo-övning var ”Buuuuuuusaaa!”.

Det var en massa andra brassar med också, alltid kul att träffa på släktingarna! Efter kursen åkte vi till ”Hundelsboden” i Åsmon och jag fick en alldeles egen pipleksaks-älg!

Sen var jag lite trött i tassarna så jag åkte faktiskt hem och sov en stund… Det tar på krafterna att träna mattaoch hussar faktiskt…
















Så mycket som jag tränar matte och husse kunde man ju tro att det vore nog med kurser men sedan blev det faktiskt en kurs till, ännu en valpkurs…

Jag misstänker att matte och husse kanske också nickade till under den förra kursen eftersom de behöver gå ännu en kurs…

Men jag ställer givetvis upp!

Även på denna kurs är vi brassar i majoritet, och jag tror att det beror på att vi är ovanligt bra matte/husse-uppfostrare?

Jag lyssnar i alla fall uppmärksamt på instruktionerna, hoppas matte och husse också lyssnar (annars får jag väl gå en kurs till?)





















I slutet av juli gjorde vi något kul!

Vi var på ”uppvisning”!

En kvinna ville kolla på hur snygg jag var och jag fick visa upp mig både på ett bord, stående på marken och sedan ville hon se mig röra på mig också!

Jag var BÄST när det kom till rörelser och fick minsann springa extravarv eftersom jag kunde så många extra bra skutt och hopp!

Hon sa något till matte om att matte var tvungen att träna på att visa rörelser, men det kan jag förstå… Matte mest lufsade fram, inte ett endaste skutt liksom…

Därför fick jag två rosetter och matte ingen alls, men hon har fått låna mina så länge så hon inte ska känna sig allt för ledsen.


















Något annat skojigt

vi har gjort är ”geocaching”.

Det betyder att matte och husse går på promenad i skogen och försöker hitta fram till en godisburk (jag tror det måste vara köttbullar i den med t

anke på ihärdigt de söker efter den där burken) och jag springer med och håller ordning på dem.

Ibland försvinner de nämligen bakom en gran eller så men jag är snabbare än blixten och brukar genast få fatt på dem igen och då blir de så glada (det kan man ju förstå, att de blir glada över att inte vara borttappade i skogen, men man kunde ju tycka att de kunde hålla ögonen öppna efter var jag är någonstans så att de inte försvann så ofta).

Här har jag hittat en geocach-”köttbulls”-burk:


















Här är husse riktigt långsam med att öppna burken så jag försöker skynda på honom, och dessutom tror jag han åt upp alla köttbullar själv för jag fick då ingen! :-(

















Ha det bra alla brassar!

Hoppas vi syns på någon kurs eller ”uppvisning”!

Brasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar