torsdag 26 augusti 2010

Höst

















Sitter och funderar på vart sommaren tagit vägen.
Nyss var det midsommar och KALLT, nu är det Augusti och KALLT!
Den här sommaren har bara försvunnit, medans jag gjort annat.

I dag är det definitivt höst, fast det egentligen är sensommar.

I går åkte underställen fram och på Kimmos fotbollsmatch hade jag både Merino och ullfrotte´ underställ, toppat med fleece jacka, vindjacka, regnkläder och handskar :)

En sak som jag inte kan förstå, är att alla säger att man ska frysa in vintern.????
Varför då????
Om jag ändå ska gå och frysa hela vintern, så kan jag väl i alla fall klä på mig så jag INTE fryser hela hösten OCKSÅ.... eller???

Ytterligare höst tecken är att hästarna kommer in på nätterna, golvvärmen i hundarnas kojor ute är påslagen och helgkurserna för Hasse börjar.

Lite mysigt är det faktiskt, med tända ljus och smålampor.

Alla valpar är sålda, närmare bestämt 20 st! Bara Beyla som jag ska spara själv är kvar.
Nu väntar jag på att Kaakao ska börja löpa så jag kan para henne med Kalle.

Utställningarna börjar också ta slut. Det jag har kvar för i år är Eckerö och ev NordV i Oslo
Jag kommer inte med någon egen hund till Sundsvall, men ska visa en, ev. två av mina uppfödningar.
Till Stora Stockholm planerar jag åka som publik och bara gå och titta i två dagar. Hoppas det går att få till tidsmässigt.

Men planeringen inför nästa sommar är redan klar i stort.
Ansökan för nästa års 6v. kurs är skriven och datum satta, dessutom fyller det på med Hasses vårkurser, därför måste helgerna vara planerade så att allt ska fungera.

På Söndag är det premiering, vi har anmält både Certino & Svensken till sunhetskontroll. Egentligen är det bara Svensken som måste visas i år, men vi tar båda för då är det en helg mindre att få ihop till nästa år :)

Ha det så bra till nästa gång! // Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar