söndag 9 maj 2010

En trevlig dag...


Så här mysigt hade jag och Traja det på Stövarutställningen i Sollefteå i dag.














Traja har debuterat både i utställningsringen och "ute i världen" i dag. Som mest har hon varit till veterinären och vaccinerats innan, alltså ingen social eller miljöträning alls. Det är inget att skryta med och inget jag rekommenderar heller, men det stärker min övertygelse om att fungerar relationen fungerar situationen, men utan bra relation till hunden kan man träna sig blå och ändå inte få fram ett tillfredsställande resultat.
I alla fall så var Traja en dröm att ha med sig, avslappnad, nyfiken, följsam och positiv.




Fler bilder och domar omdömet hittar ni i hennes galleri. Länk HÄR!













Resultatet blev Junkl 1, Junklk 2, något man tydligen ska vara nöjd med enligt stövarfolk, och nöjd det är jag! Traja har många förtjänster och även några brister, men hon är bara 11 månader och har inte på något sätt "vuxit i kostymen" än, utan är för liten i huvudet till för stor kropp, vilket gör att koordinationen och rörelserna blir därefter. Ska bli spännande att följa hennes utveckling.



Efter en lång dag var det skönta att komma hem till Kalle igen.







Jag känner mig riktigt glad och har haft en trevlig dag.
Efter hundutställningen fortsatte den med äldste sonens fotbollsmatch och handel, väl hemma kom en kompis och hämtade en häst och käkade middag, fick även besök av valpköpare som kom och hälsade på "sin" valp.
Men nu är det kvällsfodring till både hästar och hundar som gäller, sedan lite husbestyr som blivit katastrofalt eftersatta en tid, men ha det bra till nästa gång // Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar