tisdag 11 maj 2010

Guldkorn som förgyller...

En hälsning från en nybliven valpägare damp ner i min meddelande korg en kväll, det här kallar jag guldkorn som förgyller vardagen:

Hej,
sitter här med datorn i knät och en sovande "Brasse valp" vid mina fötter. Jag måste sitta stilla för att han ska vila, annars hänger han med överallt.
Måste bara skriva för att jag är så otroligt lycklig över att ha honom här. Han är så glad och lättsam. Haft en del människobesök och han gosar snabbt ner sig i närmaste famn, efter en liten undersökning av kvalitén på besökaren. Och eftersom vi bara har snälla vänner så har alla varit till belåtenhet.
Han charmade farmor och farfar också, och det var bra: de erbjöd sig att vara valpvakt så snart vi behöver...
Han sover hela nätterna! Vaknar han stoppar jag ner handen i korgen och stryker honom över ryggen så somnar han om. I natt sov han från 23 till 6.45!
Idag skrämde han katten på språng och var grymt stolt. vi älskar vår valp!

Meddelandet är publicerat med avsändarens godkännande.
Soliga hälsningar // Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar