lördag 29 maj 2010

SUCH Brashill Espantoso!!!

Så sitter jag här igen, euforisk, förvirrad och trött, men otroligt lycklig, glad och stolt. Måste nypa mig i armen för att förstå att jag fortfarande är vaken och att dagen som varit är sann.
Väckaren ringde 02.30 i natt (gääääsp....) upp, fixa i ordning allt för avfärd mot Österbybruk och Internationell utställning med Kaakao, Garantia och Espantoso.
Världen snällaste pappa ( läs min pappa) hade erbjudit sig att följa med och köra när han hörde om min vansinnes resa 80 mil tur och retur.
Kl. 02.30 är man inte bara trött, utan även väldigt tacksam och har dåligt samvete för övriga som är snälla att ställa upp.
Kl. 04.00 rullade vi i väg mot sydligare breddgrader OCH mot regnet!!!
Mysigt prat om ditt och datt i några timmar fick mig att fundera över mina egna bokstavskombinationer ;)
Hur är man egentligen funtad som ens gör en resa som denna med orutinerade hundar, osäkra resultat och dåligt med tid????
I Söderhamn när regnet verkligen öste ner var jag på vippen att vända.
Kl 08.45 var vi äntligen framme, plockade ihop det vi skulle ha med och letade oss fram till ring nr:6.
Här var det tempo minsann!!! 20-25 hundar i timman var snarare minst 30 hundar.
Upp med tältet som skydd mot ev. regn. ( Var uppehåll i Östebybruk) Snabbt ut med alla hundar för att känna av miljön. Tittade på 2 st i ringen, sen var det min tur.
Brashill Espantoso: Ökl 1, Ökk 1, CK, Bhkl1, CERT, CACIB, BIM!!!!!
Jyvämäen Kaakao: Ökl 1, Ökk 1, CK, Btkl1, CERT, CACIB, BIR!!!
Brashill Garantia: Junkl1, Junkk 1, CK, Btkl2!!!
Vad säger man om det????? WooooW, Jiiipppiiieee och grattis!!!
Fattar inte själv att det är sant.
Espantosos 3:e utställning & 3:e CERT! (Ansökan om SUCH inskickad till SKK i kväll.)
Kaakaos första utställning hos mig - outstanding bitch!!!
Garantia 1 år. WOW vilken hund att visa fortsättningsvis!!!
Hur är det möjligt....???? Jag är jättelycklig och lite förvirrad, har dessutom omdömet: Very well presented på 2 av hundarna..... JAG!!! som är totalt novis i sammanhanget....
Dags för sängen gott folk!!! Nu ska jag sova och smälta dagens intryck och träna vidare inför Nat. i Vännäs.
Vill bara tacka mina underbara föräldrar och make som ställer upp i vått och torrt!!!
Pappa- för din insats som chaffis, resesällskap, hundvisare och resesponsor!
Mamma- som fixade hundar, hästar och barn här hemma!
Hasse - du som jobbar och sliter för att jag ska ha möjlighet att förverkliga mina drömmar, samt står ut med alla projekt och galna ideer som jag hittar på! (men erkänn att du gillar det) ;O)

God natt mina vänner // Madde

3 kommentarer:

  1. Vill bara säga ett stort grattis. Så kul att det går bra. Gläds med dig.

    SvaraRadera
  2. Mona i Skövde1 juni 2010 kl. 13:43

    Grattis till så fina omdömen!
    Tia har ett underbart vackert huvud i mina ögon.
    Hon kommer med säkerhet att bli minst lika framgångsrik som de andra.
    Och naturligtvis har du en stor del i framförandet!

    SvaraRadera