onsdag 16 juni 2010

Hälsningar från brassen "Brasse" (Sidbäck Bacchus)

Hej!
Här kommer några rader från mig i mitt nya hem!
Jag har det bara bra, och har lyckats lära matte och husse ett och annat redan nu!
Tror snart att jag får full ordning på dem, men visst finns det fortfarande utvecklingspotential! Bland annat det där med att brassar ska ha diet på köttbullar tycker jag är viktigt att de ska lära sig... Men jag har ju bara haft hand om de i tre veckor! Än finns det mycket kvar för dem att lära sig, men sommaren är lång!
Något jag lärde mig redan första kvällen är det där roliga "TV".
På TV händer det nämligen en massa spännande saker och jag brukar vara med och kolla på film med matte och husse. Ibland tror jag att filmerna kanske är för äldre valpar än 16 veckor men då kan man ju blunda (sova) en stund...











Annars sysselsätter jag matte och husse med promenader, och försöker lära dem hämta och bära pinnar, bollar, strumpor och andra roliga saker.
Än så länge kastar dem ofta bort grejerna igen efter att jag visat matte och husse dem men jag är snäll och hämtar tillbaka dem igen...
Då blir matte och husse glada!
Fast man kunde ju tro att de då skulle låta bli att kasta bort grejerna igen men så smarta verkar de inte vara utan de kastar igen, och blir glada när jag hämtar...
Jaja, det är ju kul och de blir ju glada så varför inte?









Valpkurs har matte och husse också varit på!
Det är bra att de försöker lära sig lite mer om hur de ska ta hand om mig!
Jag kunde i och för sig det mesta (typ allt) så jag sov mest i mattes famn...













Litegrann flörtade jag förstås med granntjejen... Dansk-svensk gårdshund...













Sedan jobbade jag lite i trädgården på Hundraelvan också, det fanns träd att avverka och gräs att gräva upp så visst behövde de kvalificerad Brasse-hjälp!














Viktigt är också att ta hand om matte när hon sover... Alldeles försvarslös, klart man behöver övervakning och beskydd då!
Jag ställer självklart upp!









Jag har tagit med matte och husse på semester också!
Betarsjön, en solig junikväll:













På hemvägen var vi på café också. Ett riktigt bra café som serverade grisöra (fast bara en kvarts... Lite snåla portioner...).
Matte och husse fick kaffe istället, grisöron är exklusivt för Brassar faktiskt.













Matte har riktigt stora hundar också... Faktiskt inte så där riktigt trevliga... Stora och lite obehagliga sådär.. Dessutom verkar de gå okopplade... Inte så att jag är rädd men ändå liksom... De är bra stora... Man blir ju lite orolig för matte liksom...














En riktigt bra grej jag lärt matte och husse är köttbullsleken!
Jag sitter ned och låtsas som om jag är alldeles ovetande om vad de gör (och de går på det vaaaarje gång!) och så kastar matte eller husse köttbullsbitar i vardagsrummet och hallen... Sedan väntar man bara, kollar på matte eller husse hela tiden och så säger de "Varsådgod!" och då spelar jag överraskad och rusar iväg mot köttbullsbitarna!!
Mumsigt värre, och matte och husse blir så glada över hur duktig jag är på att hitta köttbullasbitarna!
Nu måste jag fundera på hur jag ska kunna utveckla den leken ytterligare och öka på antalet köttbullsbitar per dag...
Det måste ju finnas fler lekar som man kan lära dem??
Nehej, nu tror jag matte och husse ska se på film och då måste jag ju också gosa ned mig... Så att de känner sig trygga och omtyckta liksom!
Ha det bra!
Jag hör av mig när jag lyckas komma över datorn ostört nästa gång, förhoppningsvis med rapporter om ännu fler framsteg i min matte/husse-utbildning!
Vov-vov!
Brasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar