söndag 27 juni 2010

Hur bra kan det gå....?

Så var vi hemma igen efter en minst sagt händelserik semestervecka i dubbel bemärkelse.
Att vi ens kom iväg är ett under, men mer om den historien och själva semestern senare, nu kommer lite uppdateringar från Triple International Dog Show på Elmia.

Jag hade 4 st hundar med mig: Kaakao, Garantia, Espantoso och Clarao, men visade endast tre.
Clarao tyckte att hela utställningsplatsen var jättejobbig, så jag valde att bara låta honom vara med utan att visa honom i ringen. Han ska få mogna ännu något år och få mer ring och miljöträning innan jag tar ut honom igen. Självklart hoppas jag att han så småningom ska tycka att det är OK att visa sig eftersom han är mycket snygg.

Men efter fiaskot i Vännäs så blev dessa 3 dagar verkligen en succe'!!!!

Brashill Espantoso: CERT, CACIB och BIM på Lördag, därmed tog han sitt andra CACIB vilket gjorde att jag inte behövde visa honom på Söndagen. Domarutlåtandet hittar ni HÄR!

Jyvämäen Kaakao: CERT, CACIB, BIR på Lördag och CERT, CACIB, BIR på Söndag!!!!
Därmed är även Kaakao SUCH och har redan 3 CACIB i Sverige. Utlåtanden HÄR!

Brashill Garantia: Junkl 1 och CK på Söndag då hon gick i konkurrens om Certet mot Kaakao, men fick sitt första CERT och BIR på Måndagen istället, CACIB kan hon inte få så länge hon visas som junior. Utlåtanden HÄR!

Tror ni att det känns bra????? Det är underbart!!!!

Dessutom vill jag passa på att gratulera Tia Jauhonen och Kennel Brashill för hennes enorma framgångar på World Dog Show i Danmark!

Vad sägs om denna rad:
Brashill Esplendido WW- 10 och BOB ( kullbror med Espantoso)
Jyvämäen Kara Mia WW- 10 (ägs av Kennel Brashill och är kullsyster med Kaakao)
Brashill Iluminante Junior WW-10 (far Esplendido)
Brashill Imperador Junior WW-10 (far: Esplendido)

Väldigt imponerande och glädjande tycker jag!

Dessutom blev Jyvämäen Samba veteran WW-10!

Jag trivs verkligen i denna minst sagt galna utställnings karusell, självklart gör det sitt till att det går så bra.

Sidbäck Arco har varit en 2 dagars utställning i Norge.
SIDBÄCK ARCO resultat:

Oppsummering etter utstilling på Oppdal 19 og 20 juni.

19 Juni: 10 mnd.
typisk hode og uttrykk. Utmerket hale og overlinje.
...Tilstrekkelig utviklet kropp. Bra utviklet bak. typisk bevegelser. Meget
trivelig resultat.
Premiering: KVAL 1, KONK 1, CK, Cert,
BHK, BIR. (Dommer Vera Hubenthal)

Søndag 20 Juni:
Tilstrekkelig utviklet for sin alder.
Korrekte prposisjoner. Typisk hode m/bra bredde i skallen og hals. Kort stram
ryss. Brystet kunne vært litt bredere utviklet i forhold til alder. Skulle vært
en anelse bedre vinkel i front og bakben.Ennå litt ustabil fram.
Dommeren idag var Rodi Hubenthal
Premiering: Kval 1, Konk 1, HP

STORT GRATTIS till er! Bra jobbat.

Nu ser jag fram mot nästa helg och utställningarna i Trondheim dit Espantoso och Kaakao får följa med. Sidbäck Arco ska också visas där och det ska bli jätteskoj att både se honom och träffa hans mysiga ägare igen.

Jag berättar mer om semester och dyligt inom kort, nu ska jag försöka redigera lite bilder både på valpar och 6 veckors kursens vårbruk.

Soliga, glada, energigivande sommarkramar till er alla // Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar