söndag 6 juni 2010

Med lite planering hinner man mycket....

Att planera är något jag alltid varit duktig på och något som jag har stor nytta av nu.
Veckoslutet med början i Torsdags kväll har varit otroligt givande, men hektiskt minst sagt.
Kort resume'.
Torsdag kväll: Kimmo hade fotbollsmatch i Kramfors, hemma igen kl. 21.45. Packa!!!
Fredag morgon: 04.00 ringer väckaren, duscha, fixa hundar, valpar hästar, väcka barn, frukost, packa bilen.
Kl. 05.40 tar resan mot Uppsala sin början. Efter att inte riktigt hållit hastigheten anlände vi hos Annika kl. 10.45, (hade även hunnit med 2 stopp på vägen, samt köpt blommor och en vinflaska). Pojkarna åt sin första "favvo res mat" korv i baguette kl 07.00.
Kl 11.10 ombytta och klara, in i bilen för att åka mot skolan och Magnus "utsläpp".
Kl 11.25 framme vid skolan och tillsammans med övriga, glatt återseende och många kramar.
Kl 11. 30 Magnus klass är de första att springa ut.... gratulationer i massor, mousserande vin, nallar och blommor runt halsen, därefter sedvanlig transport med traktor och vagn genom Uppsala ett par timmar.
Under tiden åkte resten av familjen till Annika för att hämta packningen + att de tvättade bilen m.m. Jag åkte med Birgitta hem och hjälpte till att fixa det sista innan hela gänget skulle komma. Vi hann även med 20 minuters trevlig pratstund.
14.30: Glad student och en massa gratulanter ramlade in.
Trevlig samvaro med god mat och många skratt.... timmarna bara rann iväg.
Kl 18.00 var det dags att vända Norrut igen, och kl 22.45 körde vi in på gårdsplanen hemma. 7 timmar i Uppsala med underbara människor var verkligen värt 90 mils bilåkande!!

Världens överraskning blev det att kliva in genom dörren hemma.... jag hade lämnat ett totalkaos bakom mig när jag åkte , men kommer hem till ett Ajax doftande nystädat hus och struken tvätt. TACK underbara Mamma & Pappa för att ni tagit hand om djuren och städat vårt eftersatta hem, det är tack vare er som denna resa blev möjlig för mig!!!!

Lördag och Söndag: Återträff 6 veckors hästkörarkurs 2009.

På Lördag morgon kör våra "gamla" elever in på gården igen. F.m. gick åt till prat om vad som hänt sedan sist och hur det går med hästarna.
Dessutom hann jag med att leverera en valp.
Körning på E.m. Jag hann en sväng till affären för att handla inför kvällen grillfest.
19.00 grillarna tänds, uppsluppen stämning och glada människor, vi åt alla för mycket, men drack lagom.
Kl.01.00 God Natt

Söndag kl. 06.00 väckaren ringer, alla djuren utfodras och kaffebryggaren startas. Välsignade kaffebryggare!!! Jag skulle nog inte klara av en morgon utan 2 stora muggar kaffe, i allafall inte med humöret i behåll.
Kl. 09.30 kursen börjar, småprat och körning. Gemensam lunch på rester från gårdagen och Körprov enbet på plan under e.m.
Måste berömma allihopa för deras enorma utveckling som kuskar!!! Det är så roligt att se vad duktiga de blivit och hur de själva kan dra slutsatser och förstå hur saker hänger i hop.
Ett fantastiskt gäng som jag hoppas få träffa igen.

Som vanlig smet jag iväg tidigare eftersom det var fotbollsmatch i Helgum. Kimmos lag vann med 2-0 efter en tuff match.
Hemma igen kl 17.00 - utfodring av djur. Därefter ett (enligt mig) välförtjänt glas rödvin och 30 min avslappning på spikmattan.
Efter div. plock och pyssel sitter jag då här och skriver detta. Det är varken sammanhängade eller genomtänkt utan det är nog lite som mitt liv är mest.... uppstaplat, oförutsett, varierat och smått förvirrat.

Hoppas ni alla haft ett lika intressant och innehållsrikt veckoslut som jag.
Som sagt med lite planering hinner man mycket....... // Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar