onsdag 28 april 2010

Enegikickar....

En väldigt rolig del i "jobbet" som hunduppfödare, är de många kontakter man får med olika människor som alla har samma intresse - HUNDAR!
Kommer på mig själv med ett fånigt leende på läpparna, efter samtal med nyblivna valp ägare.

Tänk er själva, telefonen ringer, man är mitt uppi någonting (vilket jag alltid är), lite trött och har egentligen inte alls tid att prata, men svarar vänligt (hoppas jag)
-Hej det är Madde.
Sedan hör du en kvittrande röst i andra änden som sprudlande säger: - Hej det är...... jag måste bara berätta att B.... har varit där och gjort det....... och förstår redan....... äter bra..... tycker om att...... sover i sängen.... gjorde en provisorisk bur i natt - RUNT SÄNGEN..... helt underbar.... leker jättefint med barnen.... så ljuvlig...... bäddade ner i barnvagn, 2 åringen körde....

Ja, jag kan fortsätta i en evighet. Det bubblar som ett persikodoftande skumbad när de berättar om valparna.
Jag som var stressad och trött innan, har slagit mig till ro och leendes lyssnat på alla härliga upptåg. Efter samtalen är jag glad, pigg och har fått förnyad energi.
Vilka underbara människor det finns och vilken tur just jag har haft som fått kontakt med dem. Allt tack vare ett litet knyte som skänker så mycket glädje och öppnar upp så varma känslor.

TACK ! och stora kramar till er nyblivna valp ägare och till er "gamla" valp köpare. Fortsätt att ringa och berätta, stör mig gärna i mitt arbete, för den energi ni ger med era samtal förgyller verkligen min tillvaro!

Leende vårhälsningar // Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar