måndag 19 april 2010

Glad Påsk!

2 April GLAD PÅSK till er alla!
VALPAR TILL SALU:
Det finns fortfarande några hanvalpar kvar ur Heras kull och ev. en tikvalp.
I Daims kull är alla tikar bokade och 2 av hanarna, så där finns 3 hanar kvar.
Jag kommer att annonsera inom kort, men är någon av er intresserade, så skicka ett mail, eller slå en signal.


Här ser ni hela Mytologikullen 6 veckor gamla mysandes med mamma Hera.
De är i en fantastisk ålder nu. Busiga, mysiga, bråkandes med varandra, fulla av upptåg och upptäckarglädje. Man har aldrig en tråkig stund och TV behövs inte alls längre, kvällarna tillbringas på golvet med hela gänget istället. Återigen gläds jag åt mitt val att arbeta med djur, trots att det är 365 dagar per år utan semester. Men jag ser det såhär: Jag håller på med min fritidssysselsättning dygnet runt, år efter år och det är få förunnat att ha möjlighet till det.

Det blir självklart mycket valp på den här sidan nu, men jag kan berätta att allt är bra med de vuxna hundarna också. Nu är det så härligt väder att de börjat springa med efter hästarna igen, något som uppskattas av både mig och dem.
Utställningsträning står på dagordningen fr.o.m nästa vecka.
Neve och Affe är anmälda till Lillian de Walls minnesutställning i Sundsvall 23 Maj, jag ska även visa Sidbäck Anemon "Mollie" åt Cattiz där, dessutom kommer troligtvis ytterligare en eller ett par av mina uppfödningar dit. Jättekul! Men bäst att se upp, för nu får jag konkurrens i ringen Wink
Å andra sidan, att bli slagen av sin egen uppfödning är väl det bästa betyg man kan få som uppfödare
Så jag vill passa på att önska er alla stort LYCKA TILL!


Här ligger Daims små gryn och myser. De växer så det knakar och omtänksammare tik än Daim tror jag inte att man hittar. Hon är helt fantastisk, både som individ och mamma min lilla Prinsessa.
Valparnas namn är på gång, men inte riktigt bestämda än.
Båda kullarnas Gallerier är uppdaterade med fler bilder.
Länk: Mytologikullen , Stenkullen

Måste bara berätta vad som hände igår kväll, trots att det inte alls hör hit.
Vi har 2 st katter Anna och hennes son Lurven. Igår hade vi middag och bl.a så var mina föräldrar här. Pojkarna skulle åka med dem upp till Fjärdingen , så skotrarna var lastade på släpkärran och pressening fastknuten. Runt 21.00 när de kommit upp ringde yngste sonen hem och sa: -Mamma Lurven är här! Jag: - Hahaha, April, april på dig själv var mitt självklara svar :) Sonen - Men Mamma DET ÄR SANT! Jag:- Jaja SÄKERT hehehe, snyggt försök, men mig lurar du inte fortsatte jag konversationen.
Niilas var smart nog att lämna över luren till min mamma, som bekräftade att det var sant. LURVEN VAR DÄR!
Det visade sig att han krupit upp under pressenningen och lagt sig mellan skotrarna och där hade han sen åkt 2 mil på grusväg. Om ni tror att han var skärrad, så glöm det, han var helt lugn och nöjd när de hittade honom. För oss var det bara att sätta oss i bilen och fara iväg och hämta äventyraren.
Han gjorde en egen liten Blåkullafärd när han inte fick följa med mig. (Jag tog med valpen Beelzebub i stället)
Visst är det väl underbart med djur. Undecided
Ha nu en riktigt skön Påsk och njut av solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar