måndag 19 april 2010

Resultatet av valpningen

24 Mars

Hej igen.
Så var då valpningen över efter en vaknatt.
Det blev 9 valpar totalt, varav 5 hanar & 4 tikar. Alla diar och mår bra. Valp nr 6 var väldigt svag när den föddes, men katatde till sig, diar som bara den och mår nu förträffligt. Hon är mindre än alla andra, men verkar kompensera det med en enorm livsvilja. 9:e valpen föddes kl 04.17 i natt, så både Daim och jag är rätt trötta och slitna idag.
Det lustiga är att jag förväntade mig en kull med svarta och bruna valpar. Men fick en hel kull BLÅ Smile
Ibland spelar genetiken oss spratt, men det gör inget, då de blå valparna är eftertraktade och mycket vackra.
Daim är en duktig mamma som tar väl hand om de små, lite fundersam var hon efter det att första valpen fötts. Valpen ville dia, men Daim la den hela tiden framför sig och låg och bara tittade på den (ungefär som King Kong med den vackra tjejen).
Med lite försiktig hjälp från mig, så fick den börja suga och då strömmade hormonerna till och poletten trillade ner. Därefter skötte hon allt själv.
I övrigt har det inte hänt så mycket, dagen har förflutit i töcknets tecken och sängens dragningskraft börjar göra sig gällande. Men först ska hästar och övriga hundar få sitt.
Har även börjat fundera på namn, det var tänkt att kullen skulle namnas efter stenar, men försök att hitta 9 stennamn på B som går att döpa en hund till Frown Hittar ni något, så maila förslagen till mig. Annars får jag hitta på annat tema till Blue Diamonds valpar, vad??? Tips mottages tacksamt.
Nä nu måste jag försöka plocka ihop lite innan kvällssysslorna.

Kolla även in på Kullens gallerisida, där bilder uppdateras fortlöpande.

Ha det bäst till nästa gång, ring eller maila vid valpintresse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar