måndag 19 april 2010

Mytologikullen flyttar

16 April
Äntligen så sitter jag här igen.
Allt är bara bra med valparna i båda kullarna, de växer som ogräs.
Valparna i Heras kull är verkligen små personligheter nu och det är lika fascinerande varje gång att följa deras utveckling både fysiskt och psykiskt. Som ni kanske sett så är Mytologikullens galleri uppdaterat med bilder. Troligtvis de sista bilderna härifrån, då de nu är 8 veckor och flyttar till nya hem.
Bellona & Beelzebub åker redan i dag, Beda åker på Torsdag, Belos blir kvar lite längre och åker inte förrän den 7:e Maj, Brisa är inte datum bestämt än, men hon blir också kvar någon vecka till. Beyla behåller jag själv och Bacchus & Brahma är ännu inte sålda.

Det är alltid blandade känslor när de flyttar. Lite vemodigt känns det allt, man känner varje individ så väl och i deras lilla värld är jag den bästa människan på jorden just nu. Samtidigt är det skönt, de är stora nog för att slussas in den familj som förhoppningsvis kommer att ta väl hand om dem och tillgodose deras behov på bästa sätt.
Det känns jättebra med alla valpköpare, trevliga, härliga människor som jag gärna säljer till! SmileIofs så säljer jag inte en valp om det inte känns bra, då säger jag ifrån, något som inte alltid mottas väl - Tyvärr, eftersom jag anser att om familjen inte har förutsättningar att tillgodose just den här rasens behov, så kommer relationen med hunden inte att fungera och alla blir missnöjda, både två och fyrbenta.

Fortsättning senare, nu kom Bellonas nya matte genom dörren!

Tillbaka igen, en valp mindre i flocken då Bellona har åkt. Det var en mycket glad nybliven valpägare som lämnade gården Det är trots allt riktigt roligt att skicka iväg valparna när man träffar de förväntansfulla köparna. SmileDessutom vet jag att alla valparna är mycket trygga och sociala individer som kommer att sprida stor glädje till sina ägare, men även ge dem lite gråa hår det första året Laughing

Oj mycket köp/sälj snack blev det.

Förra helgen gjorde jag en egen rastgård åt valparna utomhus, som är byggd så att de både kan vara ute, på verandan och komma in i huset till sin valphage. Det blev jättebra och mycket uppskattat, de var som små yrhättor hela gänget i början men till slut låg alla och sov i solen på verandan.

Nu är det dags att gå ut och jobba igen. Vi har 6v. hästkörar kursen här i helgen period 2.
Men mer info om Daims valpar och bilder på dem kommer förhoppningsvis inom kort.

Njut av den härliga vårsolen nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar