lördag 24 april 2010

Veckan som gått....

Talesätten "tiden går fort när man har roligt" & "ju äldre man blir desto fortare går åren" är något jag funderat på senaste veckan. Om man ska gå efter det så borde jag vara 97+ och ha superskoj....
Dagarna bara flyger iväg och det är massor med saker som ändå inte hinns med. Hasse säger alltid att "sånt är livet, när du väl är ikapp så kommer det mera" och visst är det väl så, jag har bara så svårt att acceptera det. Kontrollbehov?.... Javisst!

Men åter till veckan som varit.
Förra helgen hade vi andra träffen med 6 veckors hästkörareleverna, temat var Reaktioner på arbete, några hade dessutom med sig egna hästar.
På Lördagen demonstrationskörde vi Certino 1956 för 6-hjulingen på Nipakademins skogsexkursion i Ramsele. Temat var Hästen i skogsbruket. En trevlig tillställning med intresserade människor och god lunch - Nipburgare- en specialitet från bygden.




Certino 1956 i snäv vänstersväng på väg in i skogen.








Våren är verkligen här nu, strålande sol, svag blåst och första Tussilagon... visst är det väl underbart efter en kall mörk vinter!?
Det är fantastiskt att se naturen vakna till liv igen efter dvalan, fåglar som kvittrar och grönska som spirar.......
Ett annat säkert vårtecken hos oss, är att stoägarna börjar höra sig för ang. betäckningar. Både Certino 1956 & Myromsli Svensken 1967 har betäckningslicens 2010 och välkomnar friska ston från 3 års ålder och uppåt. Mer info finner Ni på Körhästars hemsida. Länk HÄR!






Myromsli Svensken 1967













Certino 1956







I stallet har vi för närvarande 7 hästar, två hästar som varit här på utbildning åkte hem i slutet av veckan.
Kurserna utomlands har nu dragit igång. Den här helgen är Hasse i Finland, nästa helg Åland, helgen därpå Finland och sen är det dags för 6v. kursen träff 3. Men varför klaga........ det finns människor som inte har något jobb. Men om någon som läser detta känner sig sysslolös är ni välkomna hit ;o)







Stenkullen 24 April








På hundfronten intet nytt ;)
Jodå, Beda har flyttat till nytt hem, valparna växer så det knakar och Ulla ser verkligen dräktig ut!!!! Håll tummarna för att det går vägen denna gång......
Daims valpar (Stenkullen) har fått flytta ner till köket nu, något som uppskattade av Daim, ja även av valparna tror jag. De har varit ute och busat på köksgolvet första gången i dag. Lite läskigt är det allt i början, men efter några minuter är det full fart.
De är sådär underbart okoordinerade nu och ser ut som små fylletrattar hela gänget utan väjningsplikt överhuvudtaget.
Det finns 16 dagsfärska bilder i deras galleri nu...... ÄNTLIGEN! Länk till Kennelsidan HÄR!

Jag har även hunnit med att fundera på utställningar och dessa är det nu anmält till:

* Sollefteå 9 Maj - Stövarklubbens utställning, Traja ska visas där.
* Sundsvall 23 Maj - Neve & Affe- Dessutom är 4 st av mina uppfödningar anmälda. Jätteskoj!
* Österbybruk 29 Maj - Affe, Kaakao, Tia -
* Vännäs 12 Juni - Kalle, Kaakao, Tia -
* Elmia 19, 20, 21 Juni. - Affe, Kalle, Kaakao, Tia -

Världsutställningen hoppar jag däremot över, eftersom jag ska till Elmia helgen innan blir det för lång tid att vara borta hemifrån. Jag ska försöka komma iväg till Trondheim i Norge den 3-4 Juli i stället. Vilka hundar som ska med dit är inte bestämt än.


Ha det så bra till nästa gång, nu ska jag ut i solen och kratta hundhagarna // Madde

2 kommentarer:

  1. Isabel Långström24 april 2010 kl. 19:48

    Hej!
    Tack för ditt inlägg om valparna i Stenkullen.
    You made my day. Härliga foton. Nu vet jag vilken dag du kommer till Österbybruk, den 29:e.
    Ha det skönt i vårsolen. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, vad glad jag blev över din anmälan till Elmia! Nu hoppas jag att få möjlighet att se dina hundar in live äntligen. Ska genast boka in åtminstone 1 av dagarna och hoppas på att få träffa er då.
    Ha en skön vår nu när snön äntligen är borta.

    SvaraRadera